Prosjekt
Sony Music Entertainment Norway
Samspill mellom arbeid og komfort
På Grev Wedels Plass 9 i Oslo har de stemningsfulle lokalene til Sony Music Entertainment Norway og The Orchard blitt skreddersydd for kreativt arbeid, med et design som møter alle de unike behovene til et av Norges ledende plateselskaper.
- Sted
- Oslo
- Byggeår
- 2022-2023
- Prosjektstørrelse
- 1 160 m2
- Formål
- Interiør / Næring
- Byggherre
- Storebrand Eiendom
Et samlingspunkt for musikkbransjen
Det nye hovedkontoret til Sony Music Entertainment Norway og datterselskapet The Orchard huser et tilrettelagt musikkstudio og fotostudio, omgitt av åpne kontorlandskap, møterom, sosiale soner og funksjonelle støtterom. Visjonen har vært å skape en «hub» – et naturlig samlingspunkt for arbeid, kreativitet og events.
Omgivelsene inviterer like mye til produktive arbeidsdager som til lanseringsfester for artister, og kan enkelt tilpasses ulike arrangementer. Den store sosiale sonen i Sony-lokalene er også et samlingspunkt for både «touch down» arbeid, korte- og lengre møter og stormøter for alle de ansatte – her myldrer det av liv dagen lang.
Løsninger i takt med behov
Gjennomført bruk av gardiner og lysstyring bidrar til en atmosfære som passer enhver anledning, samtidig som det skaper en komfortabel privatsfære fra de øvrige leietakeren på den andre siden av atriumet i Grev Wedels Plass.
Musikk står sentralt i både Sony og The Orchard sitt virke, og det spilles både høyt og ofte. Med et advokatkontor som nærmeste nabo var det derfor viktig å sørge for at både lydstudioet og resten av lokalene ikke forstyrrer eller sjenerer. Nøye gjennomtenkte akustiske tiltak sikrer nå at kreativiteten ikke går på akkord med omgivelsene.
Raffinert og redefinert
Bærekraftige løsninger gjenspeiles i mange av de valgte møblene- og i hovedmaterialene i lokalene. Her har fokuset vært på gjenbruk og redefinering av eksisterende elementer, og god dialog rundt hvordan små justeringer kan gi positive miljøgevinster.
Resultatet er et tidløst interiør, som fanger Sony Musics identitet og ambisjoner om å skape et miljø der både artister og ansatte kan føle seg hjemme til enhver tid.